Def-Maarten-portret


History: ‘Plakkies de slipper uit Zuid Afrika’ (FHV/BBDO)


History: Sire ‘Wie is toch die man…’ ( FHV/BBDO)

Def Maarten va...Schiphol 3
History: Schiphol ‘Fab!ulicious’ Campaign ( FHV/BBDO). Download PDF

Def Maarten va...Schiphol dagblad 1Def Maarten va...Schiphol dagblad 2

Def Maarten va...Schiphol dagblad 3

History: Schiphol ‘Fab!ulicious’ Newspaper Campaign ( FHV/BBDO)

Def Maarten va...Schiphol 5Def Maarten va...Schiphol 2

Def Maarten va...Schiphol 4Def Maarten va...Schiphol 3_V2

Def Maarten va...Schiphol 1

History: Schiphol ‘Fab!ulicious’ Magazine Campaign ( FHV/BBDO)

Def Maarten va...Pepsi blikwildplakmuur 1

Def Maarten va...Pepsi poster2

History: Pepsi ‘Roll the Dice’ Campaign ( FHV/BBDO)

Maarten van de Vijfeijken, creatief ondernemer

Maarten is een creative director met meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van merkstrategie, marketing en communicatie, zowel off- als online. Als creatief eindverantwoordelijke bij FHV/BBDO en later bij LBi Lost Boys, daagde hij steevast zijn teams uit om complexe vragen te beantwoorden met slimme, simpele ideeën. Altijd vanuit zijn rotsvaste geloof in de power of creativity en de mogelijkheden die het conceptdenken biedt om heel veel zakelijke en maatschappelijke problemen op te lossen.

Met de oprichting van Goed Stel Mensen brak Maarten bewust met het traditionele bureaumodel en bracht ervaring en denkkracht bij elkaar al naar gelang de vraag van de opdrachtgever. Onder het motto ‘all of the brains and the experience, none of the overhead’ bijt hij zich met een klein flexibel team vast in de vraagstukken van grote opdrachtgevers als HEMA, Tivall (Nestlé) en Madurodam.

Maarten streeft altijd naar een duurzame relatie met klanten, omdat je met echte betrokkenheid en ondernemerschap sneller tot de kern komt en meer succes hebt. Daarnaast combineert hij graag de kracht van ervaring met de verrassende benadering van jong talent, zodat vernieuwende ideeën ook echt een kans krijgen. Behalve dat hij zijn kennis inzet voor de projecten van Goed Stel Mensen, draagt hij deze ook over op de studenten van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam waaraan hij als docent verbonden is.

In de meer dan 30 jaar dat Maarten actief is in het communicatievak, werkte hij onder andere bij LBi Lost Boys, FHV/BBDO, Lowe Kuiper en Schouten en Lintas. Zijn klantenlijst omvat een groot aantal nationale en internationale klanten en merken in de retail, FMCG, B-t-B, non-profit en financiële dienstverlening en met zijn werk won hij meerdere prijzen, o.a. bij de Cannes Lions, Eurobest, Epica, Esprix, ADCN, SAN, Effie en de SpinAwards.

Naast dat hij een passie heeft voor creativiteit en communicatie, is Maarten ook een bevlogen kok en was hij korte tijd mede-eigenaar van het befaamde Italiaanse restaurant Toscanini in Amsterdam.