Def Duc d'O verpakking 1

Duc d’O internationale verpakking, ambachtelijk en robuust

Def Duc d'O Etiket vrijstaand

Duc d’O internationale labels, authenthiek.

Def Duc d'O verpakkingen 2

Duc d’O internationale labels, authenthiek.

Def Duc d'O shoot 3x

Straat interviews

Def Duc d'O Film 9

On-line research gebruikt in communicatie


Duc d’O straatinterview ‘Authentiek’


Duc d’O straatinterview ‘Van ons’


Duc d’O straatinterview ’Lekker’


Duc d’O straatinterview ‘Weet niet’

Def Duc d'O tasting 1Def Duc d'O tasting 3

Duc d’O tastings in koffie cafe’s.

Def Duc d'O Posters 8Def Duc d'O Posters 4

Def Duc d'O Posters 1Def Duc d'O Posters 5

Def Duc d'O Posters 6Def Duc d'O Posters 3

Duc d’O posters

Def Duc d'O beurstand 3Def Duc d'O Display 2Stand der Firma Duc d'O auf der Koelnmesse

Duc d’O beursstand, instore display.

Belgen herontdekken de Belgische truffel.

De Belgische chocolatiers van Duc d’O maken verslavend lekkere chocoladetruffels. Een authentiek product waarmee ze niet alleen de Aziatische markt wilden veroveren, maar ook de thuismarkt. Dit klinkt nogal vreemd, totdat je erachter komt dat de Belgen hun eigen smaakvolle erfgoed een beetje vergeten zijn. En dus moest er een strategie komen om mensen in Azië de truffel te laten ontdekken én om mensen in België de truffel te laten herontdekken.

Samen met i-Stories uit Berchem werkten we aan de creatieve positionering: untamed delicacy – ongetemd raffinement. Op basis daarvan ontwikkelden we een nieuwe verpakking, waarbij we de standaard praline dozen vervingen door ambachtelijke stoere zakken. Samen met een compleet instore concept voor internationale luchthavens en een van nul af ontworpen beursstand, was Duc d’O klaar om de wereld én heel België te veroveren.

Om de Vlamingen en de Walen zelf duidelijk te maken wat voor fantastische delicatesse ze eigenlijk in huis hebben, bedachten we ‘Herontdek de Belgische truffel’. Een activatiecampagne, waarbij we op truffels trakteerden in de hipste koffiehuizen en een social media campagne lanceerden met ontwapenende straatinterviews. Zo kregen de Belgische zoetekauwen weer de smaak te pakken en kwamen ze erachter dat je heel dichtbij ook hele lekkere dingen kunt halen.